Tokey Punya Bisnes

Saturday, September 18, 2010

Kenapa Aku Memasak???

Kenapa aku memasak??
1. ISTERI - Sb aku isteri, mestila aku yg masak, dh tanggungjwb..hak hak hak..

2. SAYANG - sb aku sayang laki aku n famili aku...jadi aku tunjukkan kasih sayang ku pd mereka melalui masak yg besh2 tuk diorg...mak aku dulu pun sayang aku sb tu dia ari2 masak tuk aku n x bg aku mkn kt luar...so, lau boleh aku nk masak ari2 tuk famili aku...lau diorg duk sekali ngan aku la..plg x, utk laki aku jelah...

3. JELES - sb aku akan jeles setiap kali laki aku puji org sebelah "masak cm bau sedap je.." dlm ati aku jwb..alah., bau je sedap..pdhal x sedap...hahaha..so, aku mesti nk masak lagi sedap tuk laki aku...heehehehe..sori my neighbour lau baca ni...hehehehe

4. BAKAT SEMULAJADI - mmg dh bakat semulajadi aku boleh masak...ikut bakat arwah mak n kakak aku agaknya.bukan nk bangga diri..tp dr bujang lg..lau tgok org masak..mesti menjadi lau try buat kt umah..kekadang lg sedap dr org tu buat....hehehehe..kekadang aku main cmpak apa yg ada dlm peti ais pun jadi sedap...heran gak..

5. KELEBIHAN DIRI - ayat ni sensitif sikit...hehehe..nti jadi terperasan lak..huhuhu..masa bujang dulu selalu masak tuk kengkawan umah sewa..pernah diorg kutip duit minguan tuk beli lauk n buat giliran masak...tapi tiap kali org lain masak, aku jugak jd tukang masak..ada member lama dulu smpai patah sudip..ingatkan masak spesel..patah sudip sb goreng keropok...hahahahaha...lucu..sori beb, lau korg baca ni...

6. KESAYANGAN SEMUA - 1st time masak tuk hubby masa mula2 kawan ngan dia, terus dia cakap, "nak kawin n masak tuk saya smpai bila2 x?"hahahaha..
1st time g umah mak mertua lak hubby suh masak (masa tu belum kawin lg)..so aku masak macam2..masa nk makan, makin ramai lak sampai abang n adik2 hubby...nk berkenalan n merasa air tangan org baru...sb kan itu..aku menantu pertama yg dpt kain pasang dr mak mertua aku masa 1st time dtg umah..ni hubby n ipar2 aku yg cakap...alhamdulillah, aku makin suka masak..

7. KENYANG - bila aku masak n tgok org makan masakan aku..aku jdi kenyang n hepi...gembira bila mereka gembira makan masakan aku...

8.  MAKIN DEKAT - aku akan rasa aku makin dekat dgn org sekeliling ku bila aku masak...aku akan makin dekat dgn mak mertua, kakak, ipar n adik beradik, sedara mara, kengkawan... bila kongsi cara n resepi masak...bila berkongsi cerita tentang masakan..aku lebih selesa bercerita ttg masakan dr cerita hal kain orang lain...hehehehe..

9. KENANGAN PENTING - banyak kenangan penting ttg aku berkisar ttg masakan n makanan...adik ipar aku lau tgok air nescafe mesti ingat kat aku..dulu pernah sekali aku buat air tuk sarapan kt umah mak mertua terletak ajinomoto...yg bestnya..air nescafe susu..tapi susu x cukup maniskan air tu, ...aku lak segan nk mintak ngan mak mertua...aku pndai2 modified nk letak gula sikit..botol gula lak sama ngan botol garam n ajinomoto..aku main pandai, x tanya n mmg dh style aku masak or buat air x pernah rasa...sekali diorg minum..kecoh kt dapur...hahahahaha...nescafe ajinomoto...lucu betul..

10. SUKA MAKAN - aku n hubby mmg jenis suka makan...tapi suka gk komplen sedap ke x...yg plg sedap, masak sendiri la...hehehe

Cukupla tu membebel..dh nk tido....esok nk masak tuk tetamu nk dtg umah...bye....muaah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails